Re: monitory LCD

Autor: Radek Kaczyński (rkaczynski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 18 Dec 2001 - 16:42:04 MET

> Zalezy mi na uwagach i opiniach wlaścicieli i osob ktore cos takiego
> uzywaja.

Mam coś takiego- AOC 17", 50ms - 3300zł- od 2 tygodni i moje wrażenia nieste
ty nieco słabną:
Plusy:
1. Zajebisty kontrast i ostrość
2. Fajne kolory ale...(dalej w minusach)
3. Ulga dla oczu ogromna
4. Brak zniekształceń geometrii
5. 17" LCD to tak naprawdę 19" w w przypadku tradycyjnego.

Minusy:
1. Niejednakowo oświetlona powierzchnia ekranu, tzn nie ma takiego kąta widz
enia pod którym byłoby idealnie (wada jak najbardziej do zniesienia).
2. Niestety obraz nieco się spóźnia, co przy szybszych ruchach powoduje lekk
ie jego zamazanie. Tego niestety nie zauważyłem podczas testów w sklepie i j
ak na razie to dla mnie najistotniejsza wada. Da się ją znieść, ale na grani
cy akceptowalności. Trochę irytuje i przeszkadza przy grach takich jak fifa
np. Podobnie jest z oglądaniem TV.
3.... ale z drugiej strony jeśli o kolory chodzi to, odnoszę wrażenie że cza
sem są problemy z przejściami tonalnymi. Momentami obraz się "rozpikselowywu
je". Upierdliwe zwłaszcza w przypadku diwixów, ale nie tylko. Być może ma t
o związek z tym, że LCD są stworzone dla określonej rozdzielczości 17"- 1240
x1024 15"- 1024x768 i w przypadku mniejszych konieczna jest interpolacja. W
grach to zazwyczaj wychodzi bardzo dobrze- w przypadku filmów gorzej. Obraz
telewizyjny jest nieco rozmyty, ale ogólnie na 4.
Co do przejść tonalnych mam niewielką nadzieję, że może to kwestia sterownik
ów. Nie sądzę by był to problem związany z maksymalną głębią kolorów (16 bit
ów)
4. Dziwne delikatne migotanie obrazu w grach, w pewnych (trudno to opisać) s
ytuacjach. Zasadniczo nie boli bardzo ale nieco wkurza

Generalnie z zakupu byłem bardziej zadowolony tuż po jego dokonaniu niż obec
nie. Niestety sporo gram więc wady są dla mnie jednak istotne. W naszych skl
epach nie ma zazwyczaj warunków, by poddać sprzęt dokładnym testom, a w przy
padku monitora LCD w grę wchodzi kolosalna kwota na zakup. Ja kupiłem swój m
onitor ze względów zdrowotnych. Dużo pracuję z komputerem, gram (jak gram t
o też pracuję :))) bo czasami pisuję recenzje gier) i po prostu zaczęły mi s
iadać oczy. Funkcjonalnie z pewnością nie jest to urządzenie w 100% uniwersa
lne.
pozdry
Radek