Re: Problem z Segate Baracuda IV 40GB

Autor: O'grabek (punktag_at_nasze.pl)
Data: Tue 18 Dec 2001 - 11:04:13 MET

Wymieniłem kilka zasilaczy- dokładnie 4 - i na każdym te same objawy.
A przeszedłem też płytę pod Athlona 1,2GH, 512 DDRRam i ten sam HDD.
Teraz mam PIII800, na Shuttle AV18E na Via, 512 Ram od Wilka, innych
producentów markowych i noname, (jak obecnie od wczoraj) i przed chwilą znów
zjazd.
Ja lubię poustawiać BIOS po swojemu (dosyć to odbiega od ustawień
sklepowych -nie fabrycznych!) , ale jak
zaczęły się robić te jaja to wróciłem do ustawień defaultowych a potem
optymalnych BIOSu. I nic nie pomogło. I tu też aż się zastanawiam, bo ta
Baracuda pracuje w UDMA i PIO jej koło masztu lata. Ten tryb nie powinien
mieć najmniejszego wpływu na pracę HDD, jeśli ten w nim nie pracuje. U mnie
PIO4 pracuje tylko CD i to na drugim kanale. Na pierwszym jest HDD i
podpięty na taśmie 80-ce. Wyłączyć tryb PIO nie ma takiej możliwości , bo
jest tylko Mode 1,2,3,4 i Auto. A dla UDMA jest tylko Auto i Disable. Więc
nie ma możliwości wymuszenia na dyski pracy w wolniejszym trybie.

Andzrej