HDD i DMA

Autor: TheZas (zas_at_wr.home.pl)
Data: Tue 18 Dec 2001 - 09:57:00 MET

Witam !!!

Występuje ponownie w roli pośrednika ;)
Kolega ma problem z HDD i włączeniem trybu DMA (w W-ME)
(azars_at_o.k.pl)
Ja z moim pecetem nie mogę zabardzo jemu pomóc gdyż mam RAID i sprawa u mnie
wygląda ciut inaczej.

Przedstawiam to co udało mi się od niego wyciągnąć ;))

-------
> kontroler ATA33 czyli UDMA2, dysk ATA66 czyli UDMA4

U mnie jest taka sytuacja jak wyżej.
Jednak bios pokazuje, że dysk pracuje w UDMA4 a więc ATA66

Kontroler tego nie rozumie ale właśnie bios tak go włączył w trybie
auto.
Jak to zmienić?
Pamiętam, że gdy ręcznie kombinowałem z ustawieniem dysku przestawał
być widoczny - brak systemu i musiałem wracać na Auto.

ps.
Spisałem wsio co mogłem

Mogę dysk przestawić w Ide primary master pio MODE 0;1;2;3;4 lub AUTO
Nic to nie zmienia i DMA dalej włączyć nie mogę.
Ustawione jest to w tej chwili na AUTO

Mogę pogrzebać inaczej
Dysk niby chodzi w LBA (???) i pokazuje size 30756 HEAD 255
Mogę zmienić w AUTO i pokazuje size 30760 head 16 - system nie
startuje
Mogę zmienić w LARGE i pokazuje 30757 head 32 - system nie startuje
Mogę zmienić w NORMAL i pokazuje size 30760 head 16 - system nie
startuje.

Te ustawienie LBA jest domyślnym bo sam nigdy nic nie ustawiałem dając
wszystko w AUTO.

Nie wiem co to jest te LBA,Auto,Normal,Large i skąd te róznice w
ilości głowic a przy tym są różnice w wielkości dysku.

Jeżeli coś mogę tym zmienić to nie wiem co aby było ok.
Mały cawiarek pracuje w pio3 i tyle
duży niby UDMA4.
Nie mam wpływu na te udma4

--------

-------
 Nie mogę włączyć DMA w systemie dla tego dysku.
 Dla cedeka włączyłem.

 Dysk mam ata 66

(jest to Caviar 30Giga)

 Płyta ma ata 33 a więc udma2
 Przy starcie pokazuje mi UDMA4 a więc ATA66
 Zmienić tego nie mogę.
 Na tej samej taśmie mam malucha i chodzi w pio3.
 Oczywiście udma dla niego także włączyć nie mogę.
 Wypiąć go także nie mogę.
 System nie rusza (rusza z błędami).

--
Dariusz P.