Re: pokonały mnie i815 + Realtek8139 :-( (artykuł sponsoruje IRQ 11)

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 23:03:10 MET

Wojciech Giersz wrote:

> Troche pytan pomocniczych :)
> 1. BIOS Awarda, czy AMI?

Award.

> 2. Dokladnie takie samo zachowanie i pod Windowsami, i pod Linuxem?

Dokładnie tak samo nie działa sieć.

> 3. Probowales wywalic z komputera wszystko poza grafika i sieciowka? Bo
> jesli wtedy by zagralo, no to problem zaweza sie do zlikwidowania
> konfliktu pomiedzy jedna z pozostalych kart i sieciowka. :)

Tam z kart jest tylko grafa (GeForce, bodajże 256 Asusa)

> Teraz sugestie coby:
> 1. Sprobowac, czy by nie poszla jako NE2000 compatible. A nuz widelec?

Wypróbuję.

> 2. Zmienic sterowniki do grafiki na takie, ktore umieja dzielic
> przerwanie
> z upierdliwymi kartami (wiem, moze sie nie udac, jesli karta jest
> bardziej upierdliwa niz ustawa przewiduje. i740 rulez!) :)

Pod Linuxem ta grafa jeszcze nie dostała IRQ - X-Server bodajże SVGA -
później będzie czas na dopieszczanie.

> 3. Wylaczyc ACPI w biosie (zwlaszcza jesli to Award i sie da). Bo to
> troche glupio ze strony plyty, ze ma jedno przerwanie na wszystkie
> sloty PCI :)

Hmmm, nie wpadłem. Na BX ACPI nie przeszkadzało w niczym, wręcz
przeciwnie.

> 4. Probnie zablokowac _wszystkie_ przerwania -- eksperymentowalem tak
> swego czasu na Asusie CUSL2-C i efekty byly dosc.. khem...
> interesujace. Moze ten bios rownie glupi bedzie :)

Też spróbuję.

> Probowales powylaczac zbedne peryferia zajmujace przerwania, a w
> szczegolnosci to 11-te? Jakies USB, COMy itp.?

COM siedzi gdzie indziej, a U?SB faktycznie można by unieszkodliwić, bo
póki co i tak nic nie jest podpięte.

Dzięki.

--
Pozdrówka,