pokonały mnie i815 + Realtek8139 :-( (artykuł sponsoruje IRQ 11)

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Mon 17 Dec 2001 - 22:12:56 MET

Witajcie,

Znajomi poprosili mnie cobym im sieć skonfigurował. Numerki były,
wpisałem i kupa. Tak pod Windą 98 jako i pod Linuxem (MDK 8.0). Jako że
wcześniej miałem u siebie problem z podobną sieciówką na Realteku
(Surecom) i dzieleniem przerwań (IRQ11: TNT2, SB128 i Realtek)
objawiający się uporczywym odmawianiem pracy przez sieciówkę i zawisami
przy odtwarzaniu dźwięku i filmów, które ustąpiły po przełożeniu karty do
innego PCI , które nie dzieliło przerwań z niczym innym (mam Soyo na
BXie), więc i u znajomych chciałem spróbować wrzucić tę kartę na inne
IRQ. A u nich podobnie automagicznie na IRQ11 siedziało AGP, USB, jakieś
zasoby płyty (siakiś Acorp na i815* z dźwiękiem) i właśnie ta sieciówka.

I tu zaczyna się problem. Ta wspaniała konstrukcja na i815 przydziela to
samo przerwanie niezależnie od slotu PCI do którego się włoży kartę. W
sumie fajnie, bo nie trzeba myśleć którą kartę gdzie wsadzić ale ... Albo
ja jestem ślepy, albo niedomagam na umyśle, ale nie udało mi się w ichnim
BIOSie znaleźć opcji coby cokolwiek ręcznie przydzielić, poza tym, że
można konkretne IRQ zarezerwować dla kart którym się przerwania
przydziela ręcznie. Po zarezerwowaniu IRQ11 wszystko się przeniosło na
IRQ10 i to tyle ...

W sumie cieszę się że to nie mój komp :-) ale jednak chciałbym ludziom
pomóc to ustawić ino nie mam chwilowo koncepcji jak. A ktoś z Was?

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak