Re: Do Specjalisty znającego silnik krokowy w CD

Autor: jar_kup (jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl)
Data: Fri 14 Dec 2001 - 22:21:49 MET

Dzik wrote:

> Jest teoretyczna mozliwosc zwolnienia silnika krokowego, poprzez > wmontowanie
> ukladu ktory by redukowal (zmienial) sygnaly sterujace, jednak jak juz

ludzie rozbiezcie jakiegos CDroma i pokazcie mi tam silnik krokowy, nie
da sie skonstruowac silnika krokowego reluktancyjnego (obecnie innych
sie nie stosuje, ale to NTG) rozpedzajacego sie do 40x, ani do 20x ani
do 10x, w CDromach sa zwykle silniki magnetoelektryczne (majace 2
zaciski + i -, silnik krokowy ma co najmniej 4 a typowo kilkanascie
zaciskow)

poz.