Re: Co sadzicie o skanerach PLUSTEKA

Autor: Dariusz Gocol (dgocol_at_icslab.agh.edu.pl)
Data: Fri 14 Dec 2001 - 11:31:07 MET

"Michal" <sunshine_at_viper.pl> wrote in message
> Dzieki za opinie.
> Michal

Kupilem niedawno UT12 - napalilem sie na przystawke do slajdow,
ale jej jakosc jest okropna(a moze te negatywy, z ktorych skanowalem
cos nie bardzo ...). Jednak raz zeskanowalem zdjecie z negatywu,
ktory byl kompletnie przezroczysty i tylko pare kropek widac bylo pod
swiatlo,
jakosc po skanowaniu byla fatalna - ale dalo sie rozpoznac co na nim
(przynajmniej moglem sobie przypomniec, gdzie go robilem i kto na nim jest
:))
Tak wiec przystawka moze sie nadawac tylko do takich preview, kiedy
nie wywolaja Ci zdjecia z danej klatki.

Przy skanowaniu zwyklych obrazkow, ocr, itp... na domowe potrzeby wystarcza
mi calkowicie (chociaz trzeba czasem cos podretuszowac kolorki).

Podsumowujac zdaje sobie sprawe, ze przeplacilem placac tez za przystawke,
teraz wzialbym raczej Plustka bez niej, albo lepiej moze Agfe.
(napalalem sie na poczatku na skaner 2400x1200 np. U24,
ale teraz juz wiem, ze do domciu to i tak mi nie warto,
bo zdjecia zwykle skanuje 300 dpi).

Pozdrawiam
Darek

PS. Zaznaczam, ze nie jestem zadnym profesjonalista, tylko zwyklym amatorem
i to sa moje subiektywne opinie. :))