Do flashujących BIOS w ECS'ach

Autor: Straits (straits_at_go2.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 21:59:34 MET

Ostatnio bawiłem się we flashowanie BIOS'a w ECS K7VZM i... zabrakło prądu.
Nie wiem, czy przydadzą się innym moje uwagi... ale...

... nie bójcie się flashować... z tej sytuacji da się bez problemu wyjść. A
mianowicie :

- jak przerwie np. w połowie FLASH'owanie to komp wystartuje, ale napisze,
że Checksum ERROR w BIOSie i lipa.... a jednak nie - fachowcy z ECS
pomyśleli o tym i wytarczy włożyć dyskietkę startową np. Win98. Za którymś
razem zaskoczy wam w końcu klawiatura, bo za pierwszym pewnie będzie
wyskakiwał błąd, ale bądźcie cierpliwi, 2-3 razy uruchomcie kompa z
dyskietki...i... powinna być linia poleceń....
- następny krok - na dyskietke kopiujemy (np. u kumpla) BIOS'a (plik z
roższerzeniem .bin i program - i uwaga, nie aflash.exe, tylko awdflash.exe
(można go zdobyć np. na internauci.pl). Musimy go uruchomić z parametrem
/LD, czyli awdflash.exe /ld i.... podać nazwę pliku z BIOS'em. Teraz BIOSik
się wgra i po kłopocie.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże... i nawet nie wiem, czy ktoś pisał o tym
wcześniej (jeśli tak, to sorki), ale coś mnie tak natchnęło... sam miałem
kłopot, a 50 zł za FLASH'owanie BIOS'a nie miałem zamiaru wydawać.