Jak uruchomic stary skaner pod w2k?

Autor: rafal (rafal_at_sih.pl)
Data: Wed 12 Dec 2001 - 18:54:40 MET

Witam czytajacych.
Mam taki sobie skaner, Mustek MFS-8000SP, dosc stary ale sprawny.
Niestety Mustek nie pamieta juz o nim i nie napisal sterownikow do
tego modelu pod windows 2000. Czy wiesz w jaki sposob zmusic go do
dzialania? Co dziwne winda ma w standardowym komplecie sterownikow
drivery akurat do tego modelu. Jednak po instalacji nie widzi go. (w
Managerze urzadzen wystepuje 8 razy jako nieznane urzadzenie
MFS-8000SP). Nie reaguje przy probach skanowania. Skaner podlaczony
jest do komputera przez uproszczony sterownik SCSI dolaczany zazwyczaj
do skanerow (w moim wypadku to jakis NCR)

Co dziwne, bez zmiany jakichkolwiek ustawien numeru urzadzenia, zworek
w kontrolerze SCSI czy terminatorow ten skaner dziala w win98
zainstalowanym jako drogi system w tym komputerze (obok w2k). Odpada
wiec problem zlych ustawien.

Ktos ma jakis pomysl jak toto uruchomic? Czy przyjdzie mi wysuplac
troche grosza na nowy skaner? Ten jest w penli sprawny i do moich
zastosowan w zupelnosci mi wystarcza. Niestety na stronach musteka nie
ma driverow do tego modelu pod 2k, a na innych stronach tez sie na nie
nie natknalem.

Ktos ma jakies propozycje?

Rafal