Re: Zwis totalny po wyjsciu ze stanu uspienia

Autor: Lukasz Kaluski (wookie_at_post.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 17:40:25 MET

Ivan wrote:

> Witam - moj problem tak jak w temacie. Posiadam plyte glowna ECS K7VZA (wer.
> 3.0). W kazdym Windowsie (od 98 do XP), kiedy przelacze komputer w stan
> uspienia, a nastepnie powroce do Windows, po niecalej minucie nastepuje
> zawieszenie - nie dziala klaiatura, mysz, obraz zostaje "zamrozny". Ten sam
> problem moze zdarzyc sie jednak w kazdej chwili, nawet bez wychodzenia do
> stanu uspienia. Ostatnio nagralem najnowszy BIOS (wer. 3.4) i nic - dalej to
> samo :-(
> Ma ktos moze jakis pomysl co z tym fantem zrobic?
>
> Pozdr.

> [...]

Wlasnie przechodze podobne meki z tym, ze ja mam MSI KT7 Pro2a - czyli
plytke nietania. Opowiem Ci moze moja historie - a nuz wyciagniesz z
tego jakies wnioski. Otoz takie objawy jak mowisz mialem juz od poczatku
(jakis rok temu). Zjawisko sie zaczelo nasilac az w koncu doszlo do
tego, ze zdarzalo sie to po 1-2 godzinach pracy i z "zamrazania" obrazu
zamienilo sie w czarny obraz (dzialo sie to w totalnie roznych
sytuacjach). Zdjalem wtedy obudowe i.... wtyczka ktora laczy zasilacz z
plyta glowna byla miejscami totalnie zweglona. Proba jej wyjecia
skonczyla sie tym, ze polowa wtyczki zostala przypieczona do plyty a
druga polowe mialem w reku. Poprosilem wiec kolege elektronika o
przelutowanie gniazda na plycie, na nowe (tamto co bylo do niczego sie
juz nie nadawalo). Wymienilam takze zasilacz na nowy i pomoglo -
komputer przez wiele miesiecy chodzil totalnie stabilnie. Od jakis 3
tyg. niestety znowu komputer w nieoczekiwanych momentach "zamarza".
Testowalem po kolei kazda kosc pamieci i dupa - wieszalo sie na kazdej.
Rozebralem caly komputer i zlozylem jeszcze raz (a nuz cos tam nie
kontaktowalo) - tez nic to nie dalo. Wtyczka zasilania co prawda nie
wykazuje oznak spalenia, ale ja cos czuje ze historia sie powtarza i
chyba kupie nowy sasilacz. Sproboj moze od kogos pozyczyc i sprawdz.

To tyle

Lukasz