Re: Abit BH6 i dysk ATA 100

Autor: Duero (duero_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 11:29:22 MET

On Wed, 12 Dec 2001 18:31:00 +0100, Radoslaw Sokol
<rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:

>BTW nie sugeruj się w ogóle wartościami "burst speed". Oglądaj
>tylko "Read speed average" oraz "Random access time".
>
>Z tego co widziałem to stracisz średnio przy ATA-33 jakieś 5 czy 8
>MB/s transferu.
[...]

Zrobiłem tak, jak radziełeś. Jednak moje wyniki troche mnie szokują.
Posiadam Celerona @450 MHz (4,5x100), 256 MB RAM. Przy moim
interfejsie UDMA 33, średni odczyt mam na poziome okolo 17 MB/s,
random acces time 14,1 ms, natomiast burst speed okolo 26 mb/s.
Tymczasem na benchmark.pl znalazlem podobna konfiguracje (celeron @450
MHz - 5.5x83)i ten dysk (za wyjatkiem 20 MB, ja posiadam 40MB) ma o
wiele wieksza wydajnosc: średni odczyt ponad 37 MB/s, czas dostepu
podobny: 14 ms, burst 66.7 mb/s. Przy tych danych jest jeszcze uwaga
drivers: CMD 2.0.7, WinFast ATA100. Rozumiem więc, że w tym przypadku
dysku pracuje w UDMA 100.
Różnica jest więc bardzo duża. W najblizszym czasie na pewno nie
planuje zmiany plyty ani procesora. Zastanawiam się natomiast, jakie
jest prawdopodobienstwo, ze zainstalowanie karty PCI IDE, np. promise
poprawi sredni odczyt?
Czy z takimi kontrolerami (szczegolnie w połączeniu z Abit BH6 v1.01)
nie ma problemów? Czy trzeba instalować dodatkowe sterowniki w
Windows?
Pozdro
Krzysiek