Re: firmowa plyta do AMD

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 10:18:11 MET

"jar_kup" <jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl> wrote:
> no wlasnie kumpel tez mi te poleca, nikt nie wypowie sie o abitach
> zadnych ???

z Abitów (http://www.abit.nl/eng/product/mb/main.htm ) masz do
dyspozycji:
KR7A-RAID : nowa, bardzo fajna płyta, chpiset VIA KT266A (tak jak w/w
ASUS), obsługuje 4 sloty pamięci DDR unbuffered, wbudowany RAID 0/1/0+1
, obsługuje UDMA133. Bardzo fajna płyta, jedyny problem że nie wiadomo
jak działa z Windows i jeszcze mało znana/przetestowana.

KG7 : chipset AMD/VIA , ma 4 sloty pamięci DDR. Wymaga pamięci DDR REG
jeżeli chcesz więcej niż 2GB RAM. Jeżeli tam ma być zainstalowane
Windows, to ta płyta _nie_ została certyfikowana pod kątem zgodności
(nie ma HCL). Płyta prawdopodobnie dobra, ale ze względu na ten "brak
testów zgodności" nie bardzo mogę ją polecić. Poza tym od razu musisz
zdecydować, czy chcesz zainstalować pamięci registered czy unbuffered ,
bo nie można ich mieszać.

KT7: jedyna płyta Abit dla AMD, certyfikowana pod Windows (ma HCL), ale
trochę stary chipset VIA KT133, nie obsługuje DDR tylko zwykłe SDR
(czyli wolniejsze pamięci), nie obsługuje UDMA100 i niejasna sprawa
szybkości FSB (po upgradzie BIOS _być_może_ obsłuży 266MHz)

Pozdr

B.

PS. certyfikaty HCL są tutaj: http://www.microsoft.com/hcl/