Re: co proponujecie na stacja robocza

Autor: szafran (pavior_at_kki.net.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 05:45:08 MET

Michał Młynarczyk wrote:

> Szczerze mówiąc, nie bardzo interesuję się sprzętem markowym ale ZTCW
> raczej nie kupisz nic na AMD. Pozostaje Ci Intel PIV, bo PIII to już
> przeszłość a Celeron to nie ten target.
>
> Na co powinieneś zwrócić uwagę kupując komputer na PIV?
> - płyta główna: szerokim łukiem omijaj konstrukcje na Intel i845.
> Bierz i850 albo Via P4X266 (o ile to drugie znajdziesz w markowym
> komputerze)
> - pamięci: RIMM albo DDR, co najmniej 512MB z możliwością rozbudowy.
> - dysk: odpowiednio pojemny i 7200rpm. przy bardziej intensywnym
> [...]

Można jeszcze dodać, że przy sumie 6-7 tys. kupisz tylko dobrego
składaka. Karta graficzna do grafiki/DTP? Na PeCeta to tylko Matrox,
szczególnie przy pracy na dużych monitorach. Sam się przymierzam do
kupna stacji roboczej i jak na razie wyszło mi coś takiego:
- PIV 1.8 na 478pin
- płyta - jakiś Asus, może PT4-E - mam duuuuże zaufanie do tej firmy
- 512 MB RAMBUS - (docelowo 1024 - drogo jak cholera...)
- Matrox G550 BOX (BOX ze względu na kabelki i soft)
- Seagate Barracuda IV 60 GB (drugim będzie Barracuda III 40 GB, który
mam)
- być może karta FireWire (do zewnętrznego dysku IDE na FireWire do
backupu ważniejszych danych)
- jakis napęd DVD - nie zawsze się pracuje :)

Zadania: wydajna, stabilna stacja robocza do zastosowań poligraficznych:
grafika 2D i DTP, oprogramowanie: Win 2K i Adobe Publishing Collection

Kupiłbym kontroler SCSI-160 i dyski na SCSI, ale mnie nie stać.
Przydałby się ZIP i/lub napęd MO do wymiany danych - niw uwzględniłem,
bo mam. Tak samo z nagrywarką.
Zestaw jest na Intelu, bo mam uraz do AMD od czasów K5...
Zastanawiam się też nad dwuprocesorowym PIII - może by wyszło to
sensowniej, a pewnie taniej, chośby ze względu na kosmiczne ceny
RAMBUSów.

Czy kupiłbyś markowy zestaw o podobnych parametrach za cenę poniżej 10
000?

Przy okazji proszę grupowiczów o komentarze.

pozdro
szafran

--
|||||||||| Eat right. Stay fit. Die anyway. |||||
||||| szafran >>>> mailto:pavior_at_kki.net.pl |||||