Re: płyta Asus P2B - rozbudowa

Autor: WaMaR (wamar_at_go2.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 22:03:32 MET

Ja w swoim Asusie P2B rev. 1.01 (chyba bo dokładnie nie pamiętam)
testowałem:
1) Cel 800MHz @895MHz (8 x112) -stabilna praca mimo, że AGP chodzi na 75MHz
z GeForce2 MX 32;
2) Cel 800MHz @1064MHz (8x133) -kilka razy dziennie zamrożenie ekranu, AGP
na 89MHz, więc nie ma co się dziwić

Płyta obsługuje najniższe napięcie 1.8 V, dlatego należy mieć przejściówkę
która umożliwia ręczne ustawienie napięcia i w ten sposób wymusić na płycie
ustawienie przynajmniej 1.8V na procesorach które chodzą na mniejszych
napięciach. Jeżeli się tego nie zrobi to płyta będzie próbowała odczytać
napięcie znamionowe które używa dany procesor. Jak procesor znamionowo ma
mniej niż 1.8 V to płyta nie ruszy, gdyż nie obsługuje niższych napięć.

Z tego wszystkiego zakładam, że można spokojnie wsadzić nawet Celka 1,1GHz i
delikatnie podkręcić na z szyny 100MHz na 112MHz co daje 1232MHz. Więcej nie
za bardzo bo trzeba by posiadać kartę graficzną chodzącą stabilnie na szynie
AGP 89MHz.

Nie polecam PIII z 133MHz szyną bo raczej będą te same problemy z AGP jak ja
miałem z Cel na tej szynie. Niestety moja wersja płyty ma tylko 2
współczynniki AGP (1/2 i 2/3), co prowadzi do takich problemów.

WaMaR