Re: Retail Oem Bulk Box... co jeszcze?

Autor: Mirosław Moczyróg (mirekm_at_post.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 17:40:49 MET

Mr.Jack wrote:

> Czesto przy nazwach akcesoriow komputerowych widac dodatki typu OEM, czy
> Retail. O ile sie orientuje to:
> OEM - produkt sprzedawany wylacznie z innym produktem

OEM - produkty dla "producentow" komputerow, czyli wszelkiej masci firm
skladajacych gotowe zestawy, w przypadku programow MS, faktycznie
wylacznie do sprzedazy ze sprzetem.

> Box - pelna, pudelkowa wersja produktu
> Retail - wersja bez pudelka i dodatkow, tylko sprzet + sterowniki,

Nie koniecznie, po prostu wersja do sprzedazy detaliczne, czyli
najczesciej to samo co box

> Bulk - ?

Sprzet luzem w ilosciach hurtowych, np. karton CD-ROMow.

> Jesli sie myle poprawcie mnie. Czy sa jeszcze jakies inne oznaczenia?

Pewnie, ze sa. Sa tez slowniki, do ktorych warto zerac.

pozdrawiam,

mirek