Głośna praca HDD

Autor: raveman (raveman_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 00:00:52 MET

Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem dysku twardego firmy IBM model Deskstar
DTLA-307030 prędkość obr. 7200 i mam problem.
Od momentu uruchomienia komputera przez kilka minut dysk chodzi jak gdyby
miał się rozsypać albo wylecieć z obudowy (czytaj: bardzo głośna praca).
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Czym to się może zakończyć?
Jak temu zaradzić?
Czy może mieć na to wpływ temperatura otoczenia(w pomieszczeniu ok.
15-20st.C)?

Dodam, iż nie wiem czy pochodzi on z partii z Made in Hungary!
Aha dysk kupiony w kwietniu 2001r. więc chyba jeszcze na gwarancji.