PIO-4 i ATA33

Autor: blum2_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 10 Dec 2001 - 23:42:41 MET

Mam pytanie : czy na jednym kanale IDE mogą pracować jednocześnie dwa
urządzenia, z których jedno działa w trybie PIO-4 a drugie ATA 33? Pytanie
wynika z tego że przy podłączeniu nagrywarki LG GCE 8160B (tylko tryb PIO-4) i
napędu DVD LG DRD 8160B na jednym kanale , po załadowaniu systemu (win 2k)
następuje reset i zabawa zaczyna się od nowa. Bios rozpoznaje prawidłowo obydwa
urzadzenia. Płyta główna to Soltek 75 DRV. Proszę o radę , być może ktoś
zetknął się z podobnym problemem - może to kwestia ustawień BIOSu? Dodam że
napęd DVD pracuje bez problemu na jednym kanale z dyskiem , ale nie chcę go tam
instalować ze względu na spadek transferu dysku.