Re: Lampa halogenowa wlacza enter w komputerze ?

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 09 Dec 2001 - 22:28:08 MET

Marek Lewandowski wrote:

> Użytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Skąd wiesz, że efekt powstaje w buforze klawiatury?

Przeciez sie pytam czy tak jest, a ty mnie znow pytasz skad to wiem ;)

Budowe komputera chyba sie ucza ludzie na politechnice i wiedza gdzie
jest bufor ostatniego znaku.

> Ja bym raczej stawiał na to, że klawiatura wysyła jeszcze raz ten sam znak.

Ma bufor ostatniego znaku ?

> Z jakiegoś powodu kontroler głupieje pod wpływem zakłócenia.
> Ponieważ styki klawiatury są nadrukiem na folii, czyli R styku duża,
> maksymalne prądy scieżek małe, to normalnie cały układ prawdopodobnie
> pracuje przy całkiem malutkich prądach i względnie dużych rezystancjach
> we/wyjściowych, więc może to, jaki klawisz był ostatnio wciśnięty wpływa na
> prawdopodobieństwo tego, jaki śmieć sie "zaindukuje" ...

Bzdura.
Kod klawisza musi zostac przepisany z rejestru przesuwnego, ktorym jest
bufor klawiatury,
a tutaj znaczy zmniejszenie indeksu o 1 i odczytanie ostatnio
wprowdzonego znaku do bufora raz jeszcze.
Ostatni znak pozostaje w buforze gdy nie zostanie nadpisany przez n
kolejnych znakow, a n= dlugosc bufora.

Nie pamietam jaka jest wielkosc bufora klawiatury, chyba kilkanascie
znakow,
ale przeciez generowaly sie takze znaki, ktorych nie naciskalem.
tzn. powrot na poczatek linii, strzalka w gore,
zatem mam prosbe o przesylanie propozycji testow.

Jezeli takie zdalne stewrowanie klawiatury jest mozliwe bez odbiornika
irdy
to mozna zbudowac uklad, ktory bedzie wysylal z klawiatury wybrane kody
znakow.
I moze bedzie mozna zdalnie sterowac klawiatura dowolnego peceta.

Teraz test z lampa halogenowa , ostatni znak to strzalka w gore, zobacze
czy sie powtorzy 5 razy

Ok.
Migajac lampa halogenowa kursor przesunal sie na sam poczatek mojego
tekstu, czyli 18 linii do gory.

Podaj propozycje jaki jeszcze test wykonac.
Chce w edytorze heksowym zobaczyc jakie sie jeszcze moga generowac
znaki, o jakich kodach i kiedy.

I oczywiscie sprawdz u siebie .
Jacek