Re: montowanie cichego PC

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 14:53:22 MET

On Sat, 8 Dec 2001 11:17:15 +0100, "astral100"
<astral100_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Witam,
>Zabieram sie do montowania PC. Nie zalezy mi na super mocy
>- no, minimum 1ghz PIII - ale na tym zeby maszyna byla o ile
>sie da nieslyszalna. Czy komus z grupowiczow udalo sie cos
>takiego skonstruowac ? Szukam informacji na temat :
>cichych obudow, cichego zasilania, cichych witrakow do procka
>i bezwiatrakowych mocnych kart graficznych a przede wszystkim
>komentarzy od osob ktorym udalo sie zbudowac cichego peceta.

Ja mam takiego. Wiatraki na procesorze i w zasilaczu puszczone na 5 V,
dysk twardy to Fujitsu, seria MPG, z tych na oleju, do tego wsadzony w
wytłoczki po jajkach. W rezultacie mam kompa prawie niesłyszalnego.
Słychać go tylko w nocy, kiedy kładę się do spać, ale pod warunkiem,
że muzyka nie gra. Bo jak coś sobie mruczy, to dysk już jest
zagłuszony przez muzę :) Obacz sobie moją stronę: www.zuko.prv.pl. Tam
jest moje rozwiązanie, bardzo prymitywne co prawda, ale działa. I jest
tam też link do strony Radka Sokoła, który zrobił to samo co ja, a w
bardziej profesjonalny sposób. Zapraszam i polecam. Tylko uważaj, żeby
sobie czegoś w kompie nie zjarać. Kumpel sobie dysk sfajczył. Po
prostu podłączył 12V tam gdzie powinno być 5V. Ale szczegółny na
stronie.
Aaaaaha, jeszcze karta graficzna. No moja nie ma wiatraka, ale można
zrobić ten sam numer, czyli puścić go na 5V i już.

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl; http://www.zuko.prv.pl - wyciszanie wiatraków