jakis monitor do RS232...albo info o EIB-help!

Autor: Pepe (pepe_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 13:34:54 MET

mam taki problem:
1. musze napisac program,ktory bedzie odbieral komunikaty z magistrali
EIB(inteligentne budynki) przez RS232
modulik magistralowy RS mam, tylko nie potrafie nic z niego odczytac (no
chyba ze uzywam ETS'a)...
czy ktos z grupowiczoe wie,jak sie "dogadac" przez RS'a...czy trzeba to
jakos inicjalizowac, czy jest jakis dziwny protokol....bo juz trace sily...

2. a moze ktos zna taki programik, ktory monitoruje co jest przesylane
szeregowo...dziala to mniej wiecej na tej zasadzie, ze miedzy PC i
magistrale wpina sie dodatkowy komp z dwoma COM'ami i wszystko co jest
przesylane przechodzi wlasnie przez ten dodatkowy PC, gdzie znajduje sie
program ktory wyswietla wszystko,co przeszlo...w obie strony....
wiem, ze taki program istnieje...i bylbym wdzieczny, gdyby ktos napisal,jak
sie on nazywa...

    magistrala z modulem do RS------>com1(dod. PC)com2------------>wlasciwy
PC ktory odbiera