Re: "zwykly" twardziel + notebook

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 00:41:21 MET

"ramzes.net" wrote:

> Czesc.
> Czy moglibyscie oswiecic mnie w tej kwestii ? - chcialbym podlaczyc dysk
> twardy wyjety ze zwyklego kompa do notebooka.
> Wejscia jakie mam dostepne to poza oczywiscie PCMCIA jest jeszcze USB i
> FireWire ( czy jak to sie tam zwie...) brak COM`a.
> Kiedys widzialem ze kolega jakos mial podlaczony zwykly twardziel do
> notebooka ( to byly jakies kombinacje alpejskie bo dysk byl zasilany ze
> zwyklego kompa a dane przesylane byly do notebooka ).
> Czy nie wymyslili jeszcze jakiejs zewnetrznej kieszeni na twardziele
> [...]

Poczytaj archiwum.
Wlasnie napisalem o dyskach z laczem usb. Podalem nawet adres www
do czyjejs licytacji takiego dysku na allegro.
Kto odpisal i podal adres firmy sprzedajacej takie obudowy zamieniajace
zlacze ide na usb, niestety drogie.

Ale jezeli chcesz podlaczac dyski 5" do notebboka i 2,5" do peceta
to sa gotowe przejsciowki za 10-20 zl.
Uzywali ich amigowcy. Zapytaj na gieldzie, albo w serwisie, sklepie
amigi.
Sam to chcialem zrobic, ale kupilem 1 gotowa przejsciowke w komisie, czy
na gieldzie, a druga mi zrobili w serwisie.
Niestety musialem tak kombinowac bo padl mi flop w notebooku,
ale mozna by zrobic taka przejsciowke w formie kieszeni dysku 2,5"
i wysuwasz dysk z notebooka a wsuwasz przejsciowke, podlaczasz dysk ide
i gotowe.

Jest to bardzo tanie i inteligentne rozwiazanie, chyba jakosciowo lepsze
od usb, bo szybszy mozliwy transfer, a koszt jedynie 10-20 zl

Jacek