Re: odwieczna wojna?

Autor: Jenot (tstafinski_at_zke.com.pl)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 09:37:18 MET

In article <1007496292.143741_at_3miasto.net>, Wojciech Puchar wrote:
> wnioskuje więc że używasz windows który po prostu równoległości sprzętu nie
> jest w stanie wykorzystać. a możliwie że przy wykonywaniu tylko 1 operacji
> naraz VIA jest minimalnie lepsze choć i w to wątpie.

Hmm, w pracy mam PIII 550, w domu Durona 600_at_900, na obu komputerach
linux i nie zauważyłem żadnych ułomności domowego komputera. Przy tej
samej ilości RAM (128MB) domowy komputer działa znacznie szybciej.
A jeśli chodzi o to, co Ty nazywasz równoległością, a zapewne chodzi Ci
o wydajność komputera przy wielu uruchomionych procesach, to też domowy
komputer pomyka żwawiej - make -j, grafika, LaTeX, mp3, divX, nagrywanie
płytek, przy czym wiele z wymienionych zadań często wykonuje się
równocześnie (o działających demonach nie wspominam). Przez rok, od
kiedy działam na Duronie, kernel nie zaliczyl żadnego oopsa. Raz
zdarzyło się, że kompilacja XFree sypnęła się z Sig11, ale sam jestem
sobie winien - podkręciłem pamięć CAS3 na CAS2 - po "odkręceniu" nie ma
żadnych niepokojących objawów.

Wcześniej miałem K6-2 350 i VIA MVP3 - również nie było żadnych
problemów.

Zebyś zaraz nie odszczeknął, że sprzęt mam pewnie jakiś standardowy
- eksperymentowałem z różnymi egzotycznymi kartami: Savage3D, Savage4,
VooDoo3, GeForce2/MX, SB Live!, FlyVideo98, różne sieciówki, modemy
ISA/zewnętrzne, nagrywarka, DVD. *Nigdy* nie było żadnych zgrzytów
poza tym, że w czasach Savage3D/Savage4 brakowało mi sterowników w
źródłach.

> ponawiam prośbe o wynik pomiaru transferu z RAMu
> a) na nieobciążonym kompie
> b) podczas czytania z HDD

Czym testujesz? Podaj nazwę programu, URL, jak uruchamiasz, w jakim
trybie (single user, multiuser), jakie masz pamięci, jak taktowane,
czy ustawiałeś coś w /proc (ustawienia cache dyskowego na przykład),
która wersja jądra (od vmm będzie znacznie zależała również
przepustowość pamięci, jeśli program testujący działa w userlandzie).

Pozdrawiam,

--
Tomasz (Jenot) Stafiński
Registered Linux User #47986