Re: IBM IC350x0AVER07

Autor: Radoslaw Sypianski (sypek_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 04:56:04 MET

> Problem pojawia=B3 sie z dyskami IBM DTLA natomiast IBM IC350x0AVER07 s=
=B1
> niezaprzeczalnie swietne dzieki nowej elekronice SIMENSA
>
> PO PROSTU SUPER

a co powiecie o takim problemie ?
no i jakie transfery osiagacie na tych dyskach ? :

plyta to MSI6199VA na VIA (nie pamietam dokladnego oznaczenia) a dysk to
IBM IC35L040 40GB 7200 rpm no i jest tak (w linuchu):

"Timing buffer-cache reads" pokazuje ok 63MB/s czyli tyle na ile ta plyta
pozwala (UDMA66) natomiast
"Timing buffered disk reads" po roznych zabiegach i opcjach(-X68 itp.)
pokazuje maxymalnie kolo 12MB/s co jest o tyle niezrozumiale ze ciut
wiecej dostaje na swoim starym IBM'ie 15GB 5400 rpm

jeszcze nie testowalem tego dysku na innym kompie (sprawdzalem rowniez
pod winshit98 - wyniki te same) ale wydaje mi sie ze jest to
wina chipa VIA ktory albo sam w sobie ma cos niedopracowanego albo soft
(np. hdparm ale rowniez stery do windy) nie bardzo chce z nim
wspolpracowac

a moze jednak jest to cos z dyskiem ?

Sypek