organizacja partycji na HDD / badsector

Autor: Maestro / nET#47 (revanger_at_kki.net.pl)
Data: Tue 04 Dec 2001 - 13:44:32 MET

Mam dysk 40 GB. Na nim 1 partycję rozszerzoną z dwoma dyskami logicznymi:
pierwszy (10 GB, pusty FAT32), drugi (30 GB, FAT32, masa różnych _ważnych_
rzeczy).
I teraz problem: zrobił mi się badsector gdzieś na początku 2 dysku
logicznego. W praktyce, mogę odczytać cały pierwszy dysk i nie mogę odczytać
drugiego (merda z 30 razy po tym sektorze, co zajmuje mu jakieś 20 sekund, i
wywala błąd) - wydaje mi się, że będzie to bootsector tego dysku, ewent.
pierwszy sektor directory...

Pytanka:
- jakiś dobry program do odzyskiwania danych przy tego typu uszkodzeniach?
- jakiś URL do _dokładnego_ opisu sposobu organizacji partycji / dysków
logicznych itd. przy FAT32, tak żebym mógł sobie napisać coś, co ściągnęłoby
z tego dysku tyle ile się będzie dało...
- co jeszcze możecie mi poradzić.... (tak, wiem backup:) )

--
/* Let the nET go straight ahead! */