CPU 100MHz czy 133MHz

Autor: Dawid Wiecczorek (raveman_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Dec 2001 - 23:08:40 MET

    Od pewnego czasu zastanawia mnie ten problem: Jaka jest różnica między
np. Athlon 1200 9x/133 (266), a Athlonem 1200 12x/100 (200).
Według mnie ten pierwszy co prawda jest szybszy(cały system), lecz można go
raczej kręcić już tylko mnożnikiem, a ten drugi można i mnożnikiem i
magistralą. Na czym więc polega fenomen tego pierszego (zazwyczaj jest
droższy)?
Który polecacie kupić i dlaczego?

Aha chciałbym się dowiedzieć czy się nie mylę, czy ta liczba w nawiasie
np.(266) oznacza transmisję danych przy zastosowaniu pamnięci typu DDR?
Jeżeli tak to czy to chodzi o te pamięci istalowane w bankach pamięci
np.256MB, czy o inne?

Bardzo proszę o odpowiedź.
raveman_at_poczta.onet.pl