Re: -= Jaki skaner ??? =-

Autor: Michal Letowski (milet_at_geocities.com)
Data: Sun 30 Dec 2001 - 22:31:45 MET

> A to ja przepraszam. Nie używałem. Wnioski wysnuwałem na podstawie tego,
że
> taka Agfa, Umax, czy Micortek robiś porządny sprzęt profesjonalny.

Tak się sklada, ze pracuja na dwoch AGFAch: profesjonalnym Arcus II
w pracy i e50 w domu, moge wiec powiedziec cos na ich temat.
1. Jakosc skanow jest swietna, na e50 nawet lepsza, ale to moze dlatego,
ze Arcus ma juz 5 lat pracy za soba :-)
2. Arcusa obsluguje sie FotoLookiem - tutaj wszystkie parametry ustawia
sie recznie, pelna kontrola nad skanowaniem.
3. e50 korzysta ze ScanWise. ScanWise jest moze prosty w obsludze, ale
troche za bardzo zautomatyzowany. Np. lpi dla descreenu nie ustawia sie
recznie,
tylko wybiera sie rodzaj materialu (np. druk ksiazki, gazety , magazynu
itp.)
a w programie do danego materialu dopasowany jest odpowiednie lpi. (Inna
sprawa, ze descreen robi swietnie!)
Z rozdzielczoscia jest mniej wiecej taka samo: jezeli np. skanujemy do
e-mail'a,
program ustawia 72 dpi, jezeli do drukarki - 150 dpi itd.
W starszych wersjach ScanWise nie dalo sie tych parametrow ustawic samemu,
ale w pazdzierniku pojawila sie wersja 2.0, wzbogacona o nowe funkcje,
ktora mozna sobie dokonfigurowac do wlasnych potrzeb. I z ta wersja
pracuje sie juz naprawde wygodnie.

Skoro juz jestesmy przy temacie skanerow, mam jeszcze okazje
pracowac z Mustekiem (z 1998 roku, parallel) - nic wolniejszego
jeszcze nie widzialem, ale cos tam mozna nim zeskanowac.
Mam tez urzadzenie wielofunkcyjne HP (T45 chyba) - skaner, ksero
i drukarka w jednym. Oprogramowanie tego to juz kompletna porazka
- nic sie nie da ustawic, caly czas cos sie zawiesza, chociaz
dziala bardzo szybko.

Michal Letowski