Re: spadek wydajnosci dysku

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sun 30 Dec 2001 - 11:41:00 MET

Użytkownik Punk <punk___at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a0k0gr$ep7$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> zastanawiam sie czy podlaczajac dysk ata133 (mam na mysli maxtora 40GB) do
> kontrolera ata 66 bedzie jakis spadek transferu w porownaniu z szybszym
> kontrolerem i tym co podaja wyniki testow w sieci ?
>
> teoretycznie ata66 wydaje sie byc zupelnie wystarczajace.

Na pewno będzie niższy chwilowy transfer burst - ale on jest bez znaczenia.

Średni odczyt i zapis powinien być porównywalny (w końcu przez
interfejs ata66 da się przepchnąć około 60MB/s a jeszcze takich dobrych
dysków to nie ma - nawet dla SCSI najlepsze 15000rm mają coś ponad 50MB/s).

Ewentualnie w razie problemów można poszukać firmowego
softu do przestawiania trybu udma i przełączyć hdd na udma66.

PeJot