Re: Athlon XP -vs- Athlon TB

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 03 Dec 2001 - 18:26:28 MET

Użytkownik Piotrek <piotrek_at_skrzynka.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3c0a4304$1_at_news.vogel.pl...
> Witam,
>
> Jesli zauwazyliscie to w poprzednim poscie poruszylem temat, dlaczego
> w Sandrze moj ThunderBird jest szybszy we wszystkich operacjach od
> XP-1600+. Coz, no nie wazne. Mam inne pytanie. Czym, tj. jakimi
> nowymi funkcjami rozni sie nowy Athlon z jadrem palomino od mojego
> thunderbirda? W jakich aplikacjach te nowe funkcje sa/beda wykorzystane?
> Czy w ogole cos daja? I jeszcze jedno pytanie: czy taki XP-1600+ zuzywa
> mniej energii od TB-1400 ? W koncu taktowane sa takim samym zegarem,
> jak to w koncu jest?

Na wyniki porównawcze w sandrze nie patrz bo nie wiadomo na jakiej
płycie i z jak skonfigurowanymipamięciami zostały wykonane.
Athlon XP ma funkcję hardware data prefetch która w testach daje duży dopał
dla szybkości pamięci integer ale fpu jakby odrobinkę jest wolniejsze

Zobacz na to - AbitKG7 (amd761+via686B)
http://www.tweak.pl/index/athlonxp/image3.png

Albo an to