Re: Czy wazna jest wielkosc plamki w przypadku monitorow?

Autor: momo (ogorek_m_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 27 Dec 2001 - 11:02:41 MET

> W przypadku Samsunga mamy do czynienia z plamka wielkosci 0.20mm,
natomiast
> NEC to plamka 0.25.
Jeżeli chodzi o Samsunga to podawany rozmiar plamki jest odległością w
poziomie (0.20 mm H), tym samym wprowadza w błąd mniej orientujących się
"przyszłych użytkowników" którzy to zasłyszeli o zwracaniu uwagi na rozmiar
plamki (ważna - nawet bardzo) - im mniejsza tym lepiej. Jednak przy maskach
perforowanych - tradycyjnych no i tańszych rozmiar plamki powinien być
mierzony nie "w poziomie", nie "w pionie" ale "po skosie" i jak sobie dobrze
przypominam to dla Samsunga podającego 0.20 mm H "po skosie" jest 0.25 mm -
standard wystarczający (dla typów z maską perforowaną - DF, DF ).
> Czy lepiej zwrocic uwage na producenta(marke monitora), czy parametry.
Najpierw i przedewszystkim na parametry - później na markę.
Zależy do czego potrzebny jest monitor jeżeli chcesz wybrać coś dobrego lub
b.dobrego z Nec-a lub Samsung-a to zwróć uwagę na producenta kineskopu - ma
być Mitsubischi , a typ NF - Natural Flat z maską szczelinową (ta sama klasa
a podobno nawet lepsza od kineskopów Sony-iego - Trinitron). Dla Samsunga
oznaczenia dla monitorów z tego typu kineskopem to przyrostek NF (np. 700NF,
959NF). Dla NECa (FP 950, FP955, FE 950+) sprawdź na stronie www.nec.pl (NEC
połączył się z Mitsubischi ale nie wszystkie kineskopy są z Mitsubischi)
Dla Kineskopów z maską szczelinową plamka mieżona jest tylko "w poziomie" i
dla Trinitrona i NaturalFlata wynosi (jak dobrze pamiętam) 0.24mm

> I prosze mi powiedziec dlaczego w monitorach 17 calowych wystepuja
> rozdzielczosci rzedu 1600x1200(moim zdaniem normalny użytkownik takiej nie
> uzywa, no moze cadowiec).
dobrze jest mieć jakiś większy margines i sprawdzić czy monitor będzie mógł
osiągnąć częstotliwość odświeżania zgodną z normą TCO99' równą 85Hz w
rozdzielczości o numer większej od tej w której się chce pracować.

A "prawdziwy" CAD-owiec kupiłby co najmniej 19"