Jaka szybkosc

Autor: Tomek Rakoczy (trakoczy_at_obywatel.pl)
Data: Wed 26 Dec 2001 - 10:33:16 MET

Witam serdecznie Wszystkich Grupowiczow i przy okazji skladam
najserdeczniejsze zyczenia z okazji swiat

Mam nastepujacy problem.
Otoz kupilem sobie modem - MIcrocom Inporte Voice (56k, V90)
Wszystko ładnie działa i się łączy, stabilnientrzyma połączenie ale....
w okienku połączenia - nie wiem jak się ono dokłądnie nazywa - tam gdzie się
klika na dwa komputerki i otrzymujemy informację o stanie połączenia jego
czasi ilości bajtów wyslanych i odebranych jest infoamcja o prędkości
polaczenie - a dokladnie o predkosci z jaka modemy sie dogadaly.

U mnie jest 26 400 bps. - zawsze. I to mnie nurtuje. Bo wczesniej mialem
zoltrixa - spirita i bylo roznie, ale zawsze wiecej.
Ta sama linia.
Co wiecej, nowy windows (instalka), nowiutki az pachnie. (98se)
grzebalem w logach i rzeczywiscie one sie dogaduja na 26 400!!!!

Z tego wszystkiego sciagnalem programik co mierzy transfer w protokole tcpip
ale to nie dziala zbyt dobrze bo momentmai wskazuje ze jest 70 i nawet 90
kbs!!!

Co z tym fantem poczac???? Jak sprawdzic czy:

1. modem jest sprawny
2. czemu tak smiesznie ten windows pokazuje
3. i jaka jest faktyczna wartosc polaczenia

Serdecznie pozdrawiam i jesli jakis smialek mial podobny problem niech
napisze i poradzi.
Serdeczne dzieki,

Tomek

PS. Wczoraj komendami AT udalo mi sie zmusic modem aby pokazywal w tym
okienku 115 000 bps (???)
Wnioskuje, ze nie powinienem sie tym specjalnie przejmowac, skoro komp takie
glupoty pokazje.