Zgrzyty, zwisy, pady...

Autor: Kaczo (kaczo_at_ANTYSPAM.alfaomega.pl)
Data: Tue 25 Dec 2001 - 21:19:41 MET

Kilka miesiecy temu zaczely mi sie jaja z dyskiem DTLA (standard), niedawno
wymienili mi na model TXHX. Fajnie. Jednakze Troche pozneij zepsula mi sie
nagrywarka (samsung sw208b) - nagrywala do 51-52% i error. Naprawili.

Podlaczylem nagrywarke, XP padl (Segate Barracuda III). Wywalal erorry, ze
nie moze odczytac pliku raz to pci.sys raz ntfs.sys, ewentualnie sie w ogole
nie wlaczal. Pogrzebalem przy kablach (zmienilem tasme na ta na ktorej
siedzial DTLA) i poszlo. Dzien pozniej podlaczylem dysk TXHX. Po kilku
dniach zaczely pojawiac sie bluskriny ze kernel costam pagefile costam
poprzedzone krotkim zgrzytem dysku (Segate jak sadze)... Znow pogrzebalem
(wyciagnalem ram i wlozylem na nowo) - problem zniknal. Innym razem
otworzylem obudowe i leciutko musnalem rozgaleznik zasilania do Segate -
bluskrin, zrzut pamieci, restart. Zmienilem na inne gniazdko i dziala. Nie
podoba mi sie jednak, ze czasami w tle slysze cichutki krotki zgrzyt dysku
(jakby mocno wytlumiony pisk), przed chwila znow uslyszalem pelny zgrzyt,
ale XP sie nie wywalil.

Nie wiem co sie dzieje poniewaz rowniez czasem przy wlaczaniu PC zamiast
ladnego sprawdzania pamieci widze wielka kaszane na ekranie (chociaz widac,
ze costam sie rusza), po resecie idzie.

Pomozcie! Przed chwila przepialem zasilanie dysku na zupelnie inny kabel
zasilajacy i jakos to narazie idzie, co nie znaczy jednak, ze nic sie nie
stanie :(

Moj sprzet:
Abit BX-133RAID, 384RAM, P3 733,
Segate Barracuda III, IBM TXHX, Samsung (jakistam 1GB)
CDRW Samsung SW208B, DVD Pioneer 116, flop
Asus V3400TNT/TV, Live 5.1, FLyVideo'98, D-Link 100Mb/s, modem BTC 33.6

Dane co do biosu plyty:

Offical BIOS release ZW for BE6-II v2.0 / BX133-RAID
modified by Luka vandergaart

Release information:

1. Support Intel CoppermineT CPU.
2. Support FlashMenu utility.