Niegasnąca dioda od HDD

Autor: Bartek Gliniecki (bgliniecki_at_box43.pl)
Data: Tue 25 Dec 2001 - 12:49:30 MET

Musiałem pobawić się zmianą podłączeń napędów w komputerze i w rezultacie
odłączyłem z pierwszego kanału napęd ZIP, który był jako slave, i
podłączyłem go na drugi kanał razem z nagrywarką. Na pierwszym kanale został
tylko HDD jako master.

Po tej operacji dioda od HDD na obudowie świeci się cały czas, niezależnie
od tego czy dysk pracuje czy nie. Powrócenie do stanu poprzedniego nie
wchodzi w grę z powodu niekompatybilności tamtego ustawienia z trybem Ultra
DMA 4 (Windows nie ustawia HDD w trybie UDMA 4, kiedy HDD jest z ZIPem na
jednym kanale).

Co do zworek to HDD jest jako master, a na drugim kanale ZIP i nagrywarka
oba są jako 'Cable select'. W BIOSie poustawiane, taśmy są 80-żyłowe...
Wszystko wydaje się być OK. Czy HDD nie może być sam na jednym kanale?

--
// Bartek Gliniecki
\\ http://kki.net.pl/napek