Re: Dysk Samsung 30GB - problem

Autor: toni (toni43_at_poczta.fm)
Data: Sun 23 Dec 2001 - 22:50:17 MET

Użytkownik krys <krys__at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a047o4.3vv4brt.1@_krys_.h44dc6450.invalid...
> Mam problem z nowym dyskiem Samsung w starszym komputerze.
> Płyta główna AOpen (soket 7) z biosem aktualizowanym na początek 2000
roku.
> Nowszych wersji nie ma. Czy jest szansa, że dysk będzie współpracował z tą
> płytą.
> Co oznaczają napisy na dysku : Noise Guard i Impact Guard?
> Czy jeśli w biosie mam wyłączone UDMA, dysk może być połączony zwykłym
> kablem, bez ekranowania żył?
> Bardzo proszę o pomoc, bo stanąłem w miejscu i nie wiem co dalej robić.
>
> krys

Najprawdopodobniej plyta ma sterownik UDMA 33 a wiec nie jest potrzebny
wogole kabel z ekranowaniem. Te kable uzywa sie tylko do UDMA66 i UDMA100
(tzn jezli i plyta i dysk jest UDMA100 to trzeba je polaczyc kablem z ekr).
A wiec wrecz powinienes miec wlaczone UDMA bo to zwieksza transfer a kabla
mozesz uzywac dowolnego.

Natomiast jezeli dysk nie jest wykrywany to problem jest wiekszy, bo jezli
nie wyprodukowali steronikow do tej pory tzn, ze juz nie wyprodukuja.
Sprobuj wymienic na dysk ponizej 32 GB.