Re: Prosba o komentarz dotyczacy procesorow Pentium IV

Autor: Radio Erewan (radek_at_broffsee.com)
Data: Mon 03 Dec 2001 - 04:29:24 MET

"Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote in message

> No wlasnie jak pracuje ?
> Chyba P4 1,5 Ghz nie jest wolniejszy od PIII 1 Ghz.

Nie wiem. W sumie jestem w temacie lajkonikiem. Z tego co czytałem w jakiejś
gazetce komputerowej przy śniadaniu, to obsługa DDR jest dorobiona w
chipsetach pracujących z P4 "na siłę". Coś do siebie niespecjalnie pasuje -
wielkośc pobieranego słowa, zbocze na którym są pobierane dane dokładnie nie
pamiętam. Wniosek był taki, że P4 jest dopasowany filozoficznie do pracy z
Rambusem i tylko w takiej konfiguracji może osiągnąć dobrą wydajność. Jak
łatwo stwierdzić zerkając do cennika, pamięci Rambus są zupełnie
nieekonomiczne. Skoro się nie przyjęły to należy założyć, że w przyszłości
mogą być tylko droższe... Tak wiec kupowanie P4 to proszenie się o kłopoty
:-). Podobno intel do każdego boxowanego PIV dodawał 128 MB Rambusa... ale i
tak im nie wyszło. Zazwyczaj tak jest jak jedna firma ma monopol na
podzespoły.
No i w porównaniach PIII-PIV to czasem PIII 1 GHz było lepsze od PIV 1.2
GHz - ale to są mętne wspomnienia porannej lektury - głowy za to nie dam.

> To ktore P4 sa juz dobre i wydajne - 2 Ghz ?

Może odpowie Ci ktoś lepiej zorientowany. Nie chcę walnąć większej głupoty.
Jak masz duuużo kasy to pewnie osiągniesz niezłą wydajność z tym procesorem.

Z drugiej strony jest wielu takich starowierców, co to za nic w świecie nie
spróbują AMDka mimo dużej wydajności tych procesorów. Po nieszczęśliwym
romansie z K5 i ja do nich należę. Poczekam na nowy produkt Intela. Może
jednak któregoś dnia AD 2002 jak Intel będzie miał w Polsce mniej niż 50%
rynku i ja zmienię wiarę na AMD? (i spłonę razem z przegrzanym Athlonem na
stosie :-) ).

Pozdrawiam
Radek