Asus K7M (IronGate) & Athlon 600

Autor: pkow (pkow_at_nieposiadam.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 22:41:55 MET

Witam,
Mam otoz nastepujaca konfiguracje:
- Asus K7M rev 1.04 na IronGate (slynny AMD 751 + south VT82C686A) rev C3
(wiec na super-bypass nie ma co liczyc) i slotowego Athlona 600
- GeForce 2 GTS Pro 32 MB
- reszta raczej nieistotna (256 RAM, dysk 7200 rpm, siec, dzwiek AC97 z
plyty)
- detonatory 22.80 i jakies z 21 z certyfikatem - objawy te same
- winme (directX 8.0) / win XP (directX 8.1)

Problem nr. 1
Za cholere nie udaje mi sie puscic tego na AGP x2. Teoretycznie plyta
wspiera ten tryb, w BIOSie jest wlaczone i nic - ciagle x1. Sciagnelem
jakies GeTune'y i NVMAXy wlaczylem AGP x2 dla irongate i ciagle nic.
Probowalem w nich wymusic AGP x2 - efekt jest taki ze system zawieszal sie w
momencie ladowania interface'u graficznego (winme) czy tez wywalal mi
sterowniki i szedl na defaultowych (winXP).
Wiem ze przyrost predkosci ze zmieny na x2 wielki nie bedzie ale denerwuje
mnie sam fakt ze cos mi przeszkadza w wyciaganiu maksymalnych mozliwosci z
tego sprzetu

Problem nr. 2
Wcpuid pod Win2K/XP wariuje. Pokazuje co chwilke inna czestotliwosc
procesora ot np w tej chwili twierdzi ze magistrala jest 83 MHz, a procek
250 MHz ;) Czy ten program tak zawsze pod systemami na kernelu NT czy tylko
na tej plycie ?

Problem nr. 3
Rozumiem ze slotowe Athlony slabo sie kreca ale ja mam chyba jakis mocno
wybrakowany model ;)
Nudzilo mi sie wieczorem wiec ustawilem sobie wieczorkiem FSB na 110 MHz
(czyli czestotliwosci dla PCI ciagle powinny byc jaknajbardziej znosne) co
dalo 660 MHz dla procesora. Owszem uruchomic sie uruchamial, ale po 20-30
minutach pracy w aplikacjach Direct3D / OpenGL (czytaj po mloceniu w
Quake ]I[ i cos tam jeszcze) zwiecha albo wylaczala sie gra i return do
systemu. Zwiekszenie napiecia nie pomaga. Znowu wszystkie tak maja czy ja
jakiegos pecha mam ;) ?

Problem nr. 4
Plyta jest cholernie drazliwa na pamieci. Na 6 kosci PC133 64 MB jakie
probowalem nie dzialaly 4. 128 megowe dzialaja wszystkie jakie mialem pod
reka (od jakis gownianych no-name'ow przez spec-teki, sec na infineonach
konczywszy). Znowu ja mam takiego farta czy ta plyta/ten IronGate jest jakis
wybrakowany ;) ?

Pytanie na koniec ;)))
Na tym sprzecie wynik na defaultowych ustawieniach 3Dmarka 2001 (1024x768)
to 2500. Chyba nie jest najgorzej?