Dlaczego komputer nie chce wystartowac ?

Autor: tomas (monolohenares_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 16:55:44 MET

Witam
Jakis czas temu na tej grupie zadalem pytanie odnosnie
braku reakcji monitora na wlaczony komputer.
Odpowiedzi byly rozne : przegrzewajacy sie procesor,
walnieta pamiec, zle wlozona karta graf. itp.
niestety nie pomoglo mi to znalezc przyczyny dla ktorej
komputer nie chce czasami odpalic mnitora,
mimo wszystko dzienks za tamte podpowiedzi.

Obecnie jestem pewny na 99% ze przyczyna
wywalania monitora jak rowniez samorestartow
sa niewlasciwe ustawienia w BIOS`ie.
Ten 1 maly procent stawiam na sprzet, a to dlatego ze
wszystkie jego podzespoly zostaly
porzadnie przekatowane na innym kompie i
wszytko dzialalo.

W BIOS`ku probowalem przedewszystkim ustawic
parametry pracy chipsetu w podmenu 'Chipset Features Setup'
niestety ciezko trafic co go boli. Przy pewnych ustawieniach
kompa trudno czasem wlaczyc a przy innych jest troche lepiej.
I wlasnie to dlatego stawiam na bios.
Doszedlem do tego metoda chybil trafil ale w ten sposob
to moge nigdy tego nie ustawic... zbyt duzo mozliwosci.
Pomozcie chlopaki !

tomas

AUTO Configuration : Ena/Dis
EDO DRAM Speed Selection : 50ns/60ns
EDO CASx# MA Wait State : 2/1
EDO CASx# Wait State : 2/1
SD RAM RAS-to-CAS Delay : 2/3
SD RAM RAS Precharge Time : 2/3
SD RAM CAS latency Time : 2/3
SD RAM Precharge Control : Ena/Dis
DRAM Data Integrity Mode : ECC/Non-ECC
System BIOS Cacheable : Ena/Dis
Video BIOS Cacheable : Ena/Disa
Video RAM Cacheable : Ena/Disa
8Bit I/O Recovery Time :
16Bit I/O Recovery Time :
Memory Hole At 15M - 16M : Ena/Disa
Passive Release : Ena/Disa
Delayed Transaction : Ena/Disa
AGP Aperture Size (MB) : 32/64/...
AUTO Detect DIMM/PCI Clk : Ena/Disa
Spread Spectrum Modulated : Ena/Disa
CPU Host/PCI Clock : Default ; 66/33Mhz ; 68/34Mhz ; .......

Pamiec : Simens HYS64V8200GU-8 8M x 64 SD RAM
                          B1299140355 PC100-222-620
Procek : Celeron 500Mhz
Grafika : Riva TNT2 M64 32MB
Na PCI : modem, karta dzwiek.