dysk 40 GB i p³yta na BX

Autor: Konrad Brywczyñski (bryw_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 02 Dec 2001 - 02:10:16 MET

 Chcia³em kole¿ance wymieniæ dysk w kompie, bo poprzedni
 dokona³ ¿ywota. Kupi³em Barracudê IV 40 GB, bo co¶ mi
 ¶wita³o, ¿e BX ma ograniczenie do 40 GB w³a¶nie. Zdaje
 siê, ¿e jednak 32, niemniej w koñcu powinno daæ siê z
 tego korzystaæ jako¶, prawda?

 Przy próbie wykrywania w BIOSie, komp siê zawiesza, po
 zablokowaniu na 32MB jest niby okay, ale zawsze jako
 slave. Disk Manager widzi 40GB i pozwala za³o¿yæ
 partycje. Zdjêcie blokady na 32 i próba w³±czenia na
 master znów daje efekt ¿aden.

 W zwi±zku z tym:
 - Czy da siê jako¶ skorzystaæ z ca³o¶ci dysku?
 - Czy dysk widziany jako slave mo¿e robiæ za systemowy
 (zdaje mi siê, ¿e nie, ale mo¿e jednak)?
 - Czy istnieje sposób, by ustawienia zrobione w Disk
 Managerze dzia³a³y potem w BIOSie?

 Acha, p³yta to Acorp 6BX67, niestety BIOSy na stronie
 Acorpa nie s± opisane, wiêc nie próbowa³em update'u, ¿eby
 nie zrobiæ jakiej¶ kaszany, która i tak z za³o¿enia nic
 nie mo¿e pomóc.

--
Konrad J. Brywczyñski                              No use to complain
bryw_at_waw.pdi.net                     If you're caught out in the rain