Re: dual PIII

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 23 Nov 2001 - 18:17:14 MET

> Proponuje ASUS CUV266-DLS
> A oto dane płyty :
> Dwa procesory Intel P III 300 - 1,13 Ghz +
> Pamięci DDR do 4 GB !!!

Do 4GB pamięci ddr _registered/buffered_ z dodatkowymi układami
buforującymi sygnały (nie mylić z buforowaniem danych).
Zwykłej pamięci wątpię żeby weszło ponad 1.5GB - 3x512MB ddr266
Przed zakupem lepiej sprawdzić w manualu *.pdf na stronie www
czy pójdą 4x unbuffered i do jakiej pojemności.

Także przy zwykłych Sdram'ach mogą być problemy
z obsadzeniem 4 dimm'ów.

Tylko 3 sloty sdram ma np. taniocha ECS'a D6VAA na VIA Apollo Pro 133A
max 1.5GB - 370zł
ECS musiał oczywiście sp* prawę i nie można włączyć w biosie memory
interleaving'u - bardzo ważnej opcji dla wydajności chipsetów Via

Chociaż Abit VP6 - 680zł (na Apollo pro133A+Raid udma100-hpt370 ) 4 sloty
-max. 2GB/Sdram, interleaving można włączyć a 4 moduły powinien obsłużyć
bez problemu (ew. ma w biosie jak to Abit - odpowiednie opcje mogące poprawić
stabilność).

Intel STL2 (max. 4GB sdram, 2xPCI 64Bit 66Mhz,scsi u160, Ati Rage, Lan) -2900zł -
pracuje tylko z pamięciami Ecc/Registered

Dimm 512MB Sdram Ecc/Registered Kingston kosztuje ok.550zł,
512MB Sdram Kingston - ok.310zł,
dimm 1GB Sdram Ecc/Reg. Kingston ok.1500zł -na zamówienie.

Pamięci ddr procesory Pentium3 nie są w stanie wykorzystać (fsb
tylko 133Mhz vs np. Athlon - fsb-ddr133Mhz ), chociaż jest pewien wzrost
szybkości vs sdram.

Tak więc koszt pamięci może trochę uderzyć po kieszeni .

> Złącze PCI 5
> Zlącze AGP Pro
> SCSI na płycie (Adaptec 7899 U 160 SCSI
> Chipset Via Apollo Pro266
> Kontroler LAN (Intel 82559)
> USB (6 portów)
> itd.
> Najlepiej sprawdź :
> http://asus.com/Products/Motherboard/ddr266/cuv266-dls/index.html
>
> W Polsce widziałem dostępny model Asus CUV266-D (jest to samo jednak bez
> Lan-u i SCSI) kosztuje ok. 1000 złotych netto.

Cuv266-D kosztuje ok. 900zł, Cuv4x-D (via Apollo 133A) ok. 750zł.
Dobre płyty jak wiele innych dla P3 na Polskim rynku
(żeby tak było więcej dla Athlona MP/XP)

Niestety zainstalowanie ponad 1.5GB - 2GB może się okazać bardzo drogie.

Duży wybór profesjonalnego sprzętu można znaleźć lub zamówić m.in. na:

http://www.komputronik.pl/detal/cennik_html.zip
www.apollo.net.pl
www.rancom.pl

PeJot