Re: Bardzo wydajny sprzet

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 23 Nov 2001 - 08:55:44 MET

Hi,

Piotr Nowak wrote:

> Potrzebuje zlozyc bardzo wydajny sprzet do obrobki video, dzwieku itp.
> Myslalem o 2x Athlon MP.

Taki zestaw miałby optymalny stosunek wydajności do ceny.

Trudno niestety w Polsce dostać dwuprocesorowe płyty pod AMD, ale jest
ich coraz więcej i powinny być coraz łatwiej dostępne.

> Czy sa jakies plyty na wiecej niz 2 procki? co lepiej uzyc Intela czy AMD?

Nie ma jeszcze niestety dualowych płyt pod Pentium 4 chyba niestety.
W takich zastosowaniach P4 byłby naprawdę bardzo ciekawy i możliwe,
że szybszy od AMD.

Są natomiast płyty pod cztery Pentium 4 Xeon, ale cena chyba już by
raczej była powalająca... Swoją drogą wydajność pewnie też :)

Płyt pod ponad dwa AMD nie ma na razie. Technicznie jest możliwość
zbudowania takiej płyty, ale jakoś nikomu się nie chce :)

> jakie dyski, IDE czy SCSI? Potrzebne bedzie okolo 400-500 GB miejsca.

IMHO tylko SCSI. Kosz wyraźnie większy, ale wydajność też skoczy
bardziej niż po dodaniu np. 200 MHz procesora.

BTW nie wiem czy któraś z dualowych płyt Tyana nie miała wbudowanego
kontrolera SCSI już od razu... Był chyba nawet podłączony przez 64-bitową
szynę PCI, co dałoby całkiem ładny transfer dysków połączonych w RAID 0.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./