Jak mierzona jest temperatura procka?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 21 Nov 2001 - 16:51:18 MET

Czytając wątek "temperatura XP" nabieram podejrzeń czy ja prawidłowo
rozumiem wskazania temperatury jakie mam dostępne na płycie głównej...
Wiem, że procesory takie jak Athlon XP czy Pentium III czy Celeron
z całą pewnością mają w strukturze diodę służącą do pomiaru temperatury.
W wątku tamtym jednak ktoś pisze o czujnikach umieszczonych na płycie
głównej... Co jest grane? Z którego czujnika odczytuje się temperature?