Re: Mistyczny kabelek w IDE :)

Autor: jaura (jaura34_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Nov 2001 - 12:58:38 MET

On Tue, 20 Nov 2001 12:12:40 -0600 "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com>
wrote:

> Nie da się - najlepiej starego dysku się pozbyć przegrywając wcześniej
> wszystkie dane na nowy, szybki. Najlepiej aby taki dysk był sam na kablu
> i nie dzielił go z wolniejszym dyskiem albo tymbardziej z CD-ROMem.

Nieprawda. ZAWSZE spkojnie można łączyć na jednym kablu urządzenia
o różnych maksymalnych trybach pracy. To czy słabsze urządzenie obniży
wydajność szybszego zależy tulko od kontrolera ATA i czy zastosujemy
do niego odpowiednie sterowniki. Dla przykładu kontroler ATA100
zawarty w nowych chipsetach intela (np. i810, i815) odsłuży spokojnie
na jednej taśmie w Win9x/Me/2k dyski ATA100 i ATA33 w ich nominalnych
trubach o ile zainstalujemy sterownik "Intel Ultra ATA Storage
Driver". Jeśli tego nie zrobimy oba będą działały w trybie ATA33.
Zresztą wszystko jest na pewno opisane w dokumentacji do sterowników.
Nie wiem jak to jest w przypadku innych kontrolerów i chipsetów (Hpt,
Promise, Via, Sis itp.), więc nie uogólniam.

Pozdrowienia

--
jaura