Problem + szczegółowy opis

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Nov 2001 - 12:28:41 MET

Problem:
niebieski ekran (tekstowy) zatytułowany "WINDOWS", a dalej taki tekst:
Wystąpił krytyczny wyjątek 0E w 0028:C025B5E7 w VXD VDD(0F) +
00002CF3. Bieżąca aplikacja zostanie zakończona.
(reszta tekstu już standardowa, czyli naciśnij jakiś klawisz i coś tam, coś
tam...)

System operacyjny: Windows 98 SE

Występowanie:
Podczas powrotu do programu DOSowego (program do firmy), po wcześniejszym
przełączeniu (Alt + Tab) z pełnego ekranu. Program wymaga ponad 570KB.
Problem dotyczy również zmiany na okno (Alt + Enter).
Zauważyłem, że jak wywołuję program od początku w oknie to wszystko jest
O.K., ale jak na pełnym ekranie i będę chciał się przełączyć to zrobię to,
ale już nie wrócę (na 99%, bo nie mając w pamięci Windows Commandera 4.03 to
się udaje, ale nie testowałem zbyt wiele razy).

Inne informacje:
Problem powstał po zmianie karty graficznej Diamond Speedstar A200 (Savage
4Pro) na ABIT Siluro T400 (GeForce2 MX-400) oraz wymianie pamięci z 128MB na
2x 128MB (nowe, te same moduły).
System zainstalowany od nowa. System uruchamiany bez zbędnych dodatków,
które siedzą w pamięci, takich jak: Harmonogram zadań, Taskmon.
Ta sama konfiguracja co kiedyś, żadnych zmian nawet w BIOSie.

Jak mam niebieski ekran to mogę jedynie zresetować komputer - nie ma błędów
na dysku i w danych programu DOSowego.

Podejrzewam jednak grafikę, bo cały komp się wcale nie wiesza, a ta pod
DOSem zachowuje się fatalnie, jak każdy GeForce2 MX-200/400, który miałem.
Nawet Duke3D nie chodzi jak należy a działa na Vesa 2.0, co obsługują te
karty (chyba nawet mają Vesa 3.0, co powinno być zgodne w dół).

Mam zatem prośbę o jakąkolwiek pomoc w wyjaśnieniu, albo interpretacji
powyższego komunikatu o błędzie. Chętnie udzielę dodatkowych informacji.

Maciej Nowak
novaxim_at_poczta.onet.pl