Re: nowa bessa RAM-owa ??

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 19 Nov 2001 - 16:17:31 MET

Hi,

Yablon wrote:

> Zaczynasz przesadzac i obrazac innych ludzi! Nie uwazam sie za idiote, a
> przy wzroscie popularnoci DDRow, pojawianiu sie coraz szybszych kosci
> DDR i spadku ich ceny, dalszy spadek cen DIMMow wydawaby sie dosc
> naturalny. Fakt byly baardzo tanie i zatrzymanie spadku cen wydawalo sie
> rozsadne, ale zeby sie cieszyc ze wzrostu cen (bedac klientem)??? To ja
> przepraszam za moja glupote, ale nie rozumiem.

Ja się nie cieszę ze wzrostu cen.

Ja po prostu dziwię się, że ludzie się aż tak podniecają ich wzrostem
uważając to za jakiś spisek i polecają czekać na kolejny spadek -- gdyż
myślę, że takiego niskiego poziomu ceny pamięci SDR raczej mogą już nie
osiągnąć.

Wprowadzenie pamięci DDR raczej zrobi z SDRami to, co SDRAM zrobił z
EDO: za 128 MB SDRAM będziemy płacić tyle, co za 1024 MB DDR SDRAM.
To tylko kwestia czasu.

> No pewno!!! A za PIII placic 3 tys zl! (takie ceny tez kiedys byly)

Prawdę mówiąc rynek procesorów też jest chory i należy spodziewać się
albo zatrzymania promocji, albo mocnego zatrzymania spadku cen.
Przynajmniej ja bym się nie zdziwił gdyby się tak stało.

> a dlaczego nie? popyt coraz mniejszy i wlasnie gdyby nie niska cena to
> by malal jeszcze szybciej

Ale podaż też mniejsza -- zaczyna się zamykanie linii produkcyjnych
SDR. I ci nieliczni producenci którzy jeszcze je będą "tłuc" będą
dyktować takie ceny, jakie im się spodobają.

> Mam wrazenie ze Cie strasznie boli fakt ze Ty za pamiec zaplaciles duuzo
> wiecej i dlatego cieszy Cie fakt ze ceny RAMu rosna - nieladnie :(

To nie miej takiego wrażenia, bo sam skorzystałem na tej obniżce --
szkoda tylko, że moja płyta obsługuje do 256 MB pamięci, bo bym naładował
więcej ;)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./