Pyt. do uzytkownikow monitorow NEC i Samsung?

Autor: Tomek (tomek1_at_ArtLover.com)
Data: Sat 17 Nov 2001 - 01:42:00 MET

Czesc.

Nosze sie z zakupem monitora 17". Bedzie mi sluzyl miedzy innymi do =
obrobki grafiki. Wazne wiec sa systemy kalibracji kolorow w tych =
monitorach. Oczywiscie nie stac mnie na monitor za 10000$ z =
hardware'owymi systemami kalibracji kolorow, wiec musze jak najlepiej =
wybrac to co jest na rynku za ok 1500zl. W wyniku dotychczasowych =
poszukiwan postanowilem sie skupic na NEC i Samsungu. Do Samsunga =
dolaczany jest program Natural Colors. Pytanie: co to jest, jak to =
dziala, czy pozwala to w miare dokladnie wykalibrowac monitor tak aby =
byl zgodny profilem icc opisujacym go, wzglednie wygenerowac nowy =
profil? W starszych monitorach Samsung dolaczal program o nazwie =
Colorific, z ktorym podobno otrzymywalo sie jakas folie kolorowa, ktora =
nakladalo sie na monitor i pomagala ona w dokonaniu kalibracji. Pytanie =
do uzytkownikow monitorow NEC: w specyfikacji pisza, ze jest on zgodny z =
przestrzenia kolorow sRGB. Czy dolaczane sa jakies programy do =
kalibracji tychze kolorow? Chodzi mi o bardziej szczegolowa kalibracje =
od zwyklego ustawienia temperatury barwowej, kontrastu itp.

Moze znacie inne monitory z dobrymi a tanimi systemami kalibracji...

Dzieki i pozdrawiam...

Tomek Sliwinski