Re: Z RAMem 128 MB VX PRO-II PCI nie rusza

Autor: Jakub Wójcik (jakub.wojcik_at_poczta.fm)
Data: Fri 16 Nov 2001 - 08:52:58 MET

> Wlozylem RAM 128 (DIMM PC 133) zamiast czterech kosci SIMM EDO16 MB i nic.
> Plyta VX PRO-II PCI Chipset obsluguje RAM do 128 MB. Ma 4 sloty biale i 2
> czarne
> Cytuje: Supports four 72-pin SIMM & two 168-pin DIMM EDO/FPM modules auto
> banking in multiple configuration up to 128 MB,
> and 512 onboard Pipelined Burst synchronous cache.
> Monitor nie rusza. W obu slotach to samo. Co robic?

Jezeli sie nie myle to chipset VX (Intela) tak srednio obslugiwal DIMM-y...
ale ty chyba masz chipset SiS'a (VX PRO-II)... pewnie ma on problemy z
obsluga tych pamieci
i bedziesz musial poszukac innych (moze PC100 lub PC66)... jak masz
mozliwosc to sprawdz
jakies firmowe kostki... np. Kingstony. Na mojej plycie (BX) jakies noname
PC133 128 MB nie odpalaly
sie a Kingstony chodza bez problemu (na inych problemowych plytach tez).
Niestety sa troche drozsze od noname-ow, a teraz po podwyzce roanica jest
pewnie jeszcze wieksza...
Powodzenia

Jakub Wójcik