Re: sharing irq

Autor: Lesher (lesher_at_skrzynka.plNOSPAM1)
Data: Fri 16 Nov 2001 - 08:35:43 MET

"Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message
> Hi,

> Jeśli są to urządzenia EISA, PCI lub MCA (ewentualnie jakiejś innej
magistrali
> obsługującej dzielenie przerwań) i mają poprawnie napisane sterowniki
umożliwa-
> jące sprawdzanie, czy przerwanie pochodzi od obsługiwanego urządzenia, to
> mogą. Zdecydowana większość kart PCI na przykład jest całkiem dobrze do
> dzielenia IRQ przystosowana. Niestety niektórym to cały czas nie wychodzi
:(

Hej,

No właśnie mam teraz problem z IRQ sharingiem (a tak właściwie to
zastanawiam się czy mam problem).
Sprawa dotyczy płyty ASUS TUSL2-C. Po zainstalowaniu Windows 2000 na IRQ9
"siadły" mi niemal wszystkie urządzenia jakie posiadam (kontroler USB, karta
graficzna, k. dzwiękowa, k. TV, k. sieciowa) POMIMO TEGO ŻE INNE IRQ SĄ
WOLNE. Oczywiście jeżeli zmienie tep komputera z zaawansowane ACPI na
Standartowy typ komputera wszystko się ładnie "układa" na wszystkie IRQ (no
z jednym sharingiem - ale faktycznie jest za dużo urządzeń).
Po pierwsze czy to normalne?
Po drugie jak wpływa na wydajność (mnie się szczególnie nie podoba k.
graficzna razem z resztą)?
Co z urządzeniami, powiedzmy nienajlepszej jakości (mam na myśli moją kartę
TV) - czy nie będą powodować zwisów?

Dzięki za odpowiedź!

Pozdrowienia
Lesher

PS. W Windows 98SE wszystko jest w porządku, IRQ równo "poobsiadane" (z
wyjątkiem jednego - za dużo urządzeń)