Re: sdram vs. ddram

Autor: Roman Rumian (rumian_at_agh.edu.pl)
Data: Thu 15 Nov 2001 - 09:00:35 MET

Wiatm,

pedro wrote:

> Witam, mam pytanie nastepujacej tresci: czy oplacalna jest i jak duzy skok
> wydajnosci moze spowodowac przesiadka z 256MB sdram PC133 na ddramy,
> czy lepiej dolozyc kolejne 256MB (procesor to athlon 900).

ponad 90 procent pobran rozkazow i danych trafia w pamiec podreczna (cache),
dzieki czemu procesory 1GHz i wiecej moga "rozwijac skrzydla". Wynika z tego, ze
tylko 10% pobran jest z pamieci operacyjnej. Przyspieszajac ja dwukrotnie
przyspieszamy dzialanie o 5% ...
Oczywiscie to jest srednia - w roznych aplikacjach bedzie roznie. Najbardziej
szybkosc SDRAM bedzie miala wplyw na programy "przegladajace" jej zawartosc,
czyli np. bazy danych.

Wyniki sa zebrane w ktoryms z ostatnich numerow Chip'a lub PC World Computer i
wynosza od ulamkow do 6% w roznych aplikacjach.

Pozdrowienia

Roman Rumian