Odp: ATI-All in wonder- radeon

Autor: bartek kozakowski (bkozzy_at_poczta.fm)
Data: Wed 14 Nov 2001 - 19:05:31 MET

Użytkownik Woloch, Mr. Dariusz <d.woloch_at_gaspol.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:65132C8AEB33D4119B730090272A7AF202F46ED2_at_pzplwabdc1.gaspol.pl...
> Hejka
> mam prosbe do uzytkownikow wyzej wymienionej karty
> by podzielili sie wrazeniami z jej uzytkowania.

Karta jest przekosmiczna , najlepsza na świecie. Jeśli nie zależy Ci na
hiper szybkości
w grach 3D a potrzebujesz niezwykłego narzędzia multimedialnego , to o innej
nie
powinieneś myśleć.
Pierwsze co rzuci Ci się w oczy , to ogromna poprawa jakości plików mpg i
mpg2.
Szczególnie te ostatnie są niesamowicie polepszane. KArta wygładza kwadraty
, "upłynnia"
zmiany kolorów , tzn. tam gdzie normalnie obserwuje się skoki barw (spójrz
na przykład na
niebo w jakimś filmie DVD (ale DVD , a nie DIVx) ) , karta stwarza płynne
przejścia pomiędzy barwami.
Karta usuwa także takie "duszki" , które powstają wokół poruszających się
obiektów w mocno
skompresowanych mpgach. Można włączyć także usuwanie przeplotu i dziesiatki
innych rzeczy,
ktróre czynią mpgi o niebo lepiej wyglądającymi niż w przypadku zwykłych
kart.

> Szczegolnie chodzi mi o jej mozliwosci do zgrywania materialu.
> Jaka jest jakosc zgrywanego materialu z TV - wejscie antenowe, a z video.

Karta nagrywa bezbłędnie i obraz powstały na dysku jest idendyczny do tego
, który
ogląda się w TV czy na video. Warunkiem jest jednak nagrywanie w max.
bitrate
przy samych klatkach kluczowych. Otrzymany obraz to ok: 400 MB na 5 min .
Potem oczywiście
można skompresować silniej do Divx , wygładzając zakłócenia na VirtualDubem
. Jeśli chciałbyś
obejrzeć możliwości karty , to chętnie poślę Ci jakieś próbki nagranych
przeze mnie teledysków.
Można także nagrywać z mniejszym bitratem ale wtedy lepiej nie używac pełnej
rozdzielczości .
Zapewniam jednak , że można tak dobrać parametry , bo film 90 minut zajmował
po nagraniu mniej niż 4 GB
i wyglądał tak jak na ekranie TV.

> Czy do karty jest dolaczany jakis ciekawy soft.

Coś tam jest dodane ale nie są to programy rewalacyjne. Do obróbki lepiej
przekonwertować nagrany obraz do DIVx .
Przekonwertować w tym sensie, że ustawiamy pasek na max przy bitrate i wtedy
dopiero kompresujemy . Obraz wyjściowy
niczym nie różni się od tego z mpg2 a można spoko obrabiać go zwykłymi
programami.

> Np. programowalny recorder, ustawiam ze dzis o 21:00 ma mi nagrac panorame
> tvp2.

Tuner TV ma setki niezwykłych własnosci. Potrafi oczywiście nagrywać o
określonej zadanej godzinie
(czyli tak jak napisałeś powyżej) . Oglądany obraz można podczas ogladanie
powiększać , zatrzymywać (!!!)
by potem odtworzyć od miejsca w którym się zatrzymało itd.... Dużo by pisać
. Ta Karta czyni cuda.

> Podobno karta ma mozliwosc zgrywania do mpeg2, z tym ze kazda klatka moze
> byc kluczowa. i podobno w ten sposob dziala lepiej niz do normalnego
mpeg2.
> Czy to prawda?

Same klatki kluczowe to przecież normalny mpeg2 , tyle , ze brak w nim
klatek pośrednich , czyli
obliczanych na podstawie kluczowych . Taki sposób nagrywania jest na pewno
mało wydajny jeśli
chodzi o miejsce na dysku. Jest on natomiast bardzo przydatny przy
nagrywaniu przy pełnej rozdzielczości,
gdy zależy nam na jakości obrazu. Wprowadzanie klatek pośredich, przy max
bitrate ,
ze względu na procesożerne obliczenia, powoduje zwykle gubienie ich w
trakcie nagrywania.

> A moze polecacie jakas inna karte?

Żadnych innych kart !!!! To cudo warte jest każdej ceny.

Bartek