Re: czestotliwosc odswierzania a ostrosc

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Nov 2001 - 11:49:45 MET

Użytkownik krzyiek <kurt_at_terramail.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:sgf4vts552gvp46g71up9kr17e4ufkd2j7_at_4ax.com...
> jedno pytanko czy wraz ze wzrostem czestotliwosci odswierzania obrazu
> na monitorze zmiejsza sie jego ostrosc?
> u mnie (monitor 17 cali)
> przy rozdzielczosci 1280x1024 przy 85 czcionki sa rozmyte przy tej
> samej rozdzielczosci ale przy 75 wygladaja znacznie lepiej choc
> wiadomo ekran troche miga przy 60 z kolej ostrosc jest naprawde dobra.
> To jest jakas ogolna prawidlowosc czy terz moze wina spzetu? Karty czy
> moze monitora?
> Dzieki za odpowiedz

Witaj!

Bardzo ciekawe pytanie zadales! Zawzialem sie i to niedawno dlugo
testowalem. Musze potwierdzic, ze nie ma zbytnio regul. Ostrosc zalezy od:
- monitora,
- karty graficznej,
- sterownika,
- czestotliwosci odswiezania (nie wszystkie konstrukcje kart i ukladów).
Jesli zalezy Ci na ostrym obrazie to uzywaj markowych produktów i tu
polecalbym: MATROX'a lub Diamond'a.
Przy ukladzie SiS 6326 AGP stwierdzilem, ze ze wzrostem czestotliwosci
slabnie ostrosc. Przy SpeedStar A200 Diamonda (BIOS ver. 2.41E-4905,
sterownik ver. 4.12.01.0256-8.20.16) ostrosc jest jak zyletka przy kazdym
odswiezaniu (Monitor PanaSync 75SL, Nec MultiSync V520). Ale nie bylbym
pewny, czy i monitor nie ma wplywu. Tu trzeba by miec jeden sprawdzony jeden
podzespól i podstawiac do niego drugi. A najlepiej jedna karte, monitor i
testowac na nich drugie urzadzenie. A i od BIOS'u i sterowników wiele
zalezy!
Tak wiec, trudno mi odpowiedziec jednoznacznie na Twoje pytanie (nie podales
nawet marki monitora i karty) ale to moze sie zdarzyc, choc nie musi byc
regula.

Maciej N.