Odp: Wybor monitora 17" - jaki?

Autor: ArturC (chorzepa_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 13 Nov 2001 - 16:00:14 MET

Czesc !

Mam Samsunga 700 IFT. Duzo sie nachodzilem zanim go kupilem i w sumie dotad
nie wiem czy dobrze zrobilem. Musisz zwrocic uwage na to, ze roznice w
egzemplarzach tego samego modelu sa czasami dosc znaczne. Ogladalem
monitory LG 795 FT, SONY E220, SONY G200, SAMSUNG 700 IFT. Testowalem je
NOKIA TEST MONITOR. Nie kupowalbym E220 ze wzgledu na ergonomie pracy. Poza
tym nie wiem czy mialem pecha, ale obraz na dobrej karcie byl nie
najlepszy(ati radeon). LG 795 nie kupowalem z zasady, bo roznych rzeczy sie
nasluchalem. Wiem jedno, ze monitor jest niestabilny, obraz sie rozszerza
wraz z rozgrzewaniem sie monitora i efekt ten jest dosc duzy. Rowniez mozesz
zwrocic uwage, ze czesto gorna listwa ekranu opada w gornym prawym rogu i
nie da sie tego skorygowac. Ale obraz byl OK. Ostatecznie wahalem sie miedzy
SONY G200 a Samsung 700 IFT i wybralbym ten pierwszy gdyby nie to, ze SONY
mial nie najlepsza zbieznosc kolorow. Wlasciwie to na dole ekranu mial
fatalna(mimo regulacji). Geometria tez nie najlepsza, wystarczylo popatrzec
na boczne listwy, ktore wyraznie byly pofalowane. Ostatecznie kupilem
samsunga 700 IFT, ma bardzo dobre parametry odswiezania, bardzo dobra
zbieznosc kolorow. Gemetria dobra, gorna listwa lekko wygieta(moze1 mm).
Kineskop tak na prawde nie jest plaski, jest za gruba warstwa szkla. Tutaj
zwroc uwage, ze przez to(warstwa szkla) wokol jasnych obiektow na ciemnym
tle powstaje lekkie "halo" w wyniku odbicia od wewnetrnej warstwy i jest to
wada tego monitora. Z drugiej dtrony dzieki tej warstwie szkal masz wrazenie
ze obraz faktycznie jest plaski( a nie wklesly), a zeby stwierdzic, ze
kineskop nie jest zupelnie plaski muszisz popatrzec po duzym katem. W moim
egzamplarzu sa pewne problemy z jasnoscia ekranu( nie wiem czy to taki
egzeplarz), to znaczy po skreceniu jasnosci na minimum obraz jast za jasny.
Tak jest ogolnie we wszystkich rozdzielczosciach, ale ja pracuje w 1152/864
na 100 Hz i jest dobrze. Regulacja jasnosci jest potencjometrm, wiec pewnie
w serwisie by mi to skorygowali. Ogolnie sprawdz czy ci nie przeszkadza to
"halo", wedlug mnie jest to najwieksza wada teo monitora.
Troche sie rozpisalem, ale wiem ile narwow mnie kosztowalo kupno monitora.
Jescze jedno, przed wakacjami SONY G200 mozna bylo kupic juz za 1380 zl,
ciekaw jestem czemu teraz sa znacznie drozsze, podczas gdy ceny innych
monitorow pozostaly takie same, moze teraz sprowadzaja lepsze egzemplarze.

Pozdr
Artur